mgr Magdalena Skupień-Jurkiewicz – Skarbnik Gminy Rokietnica
Do zadań Skarbnika, który pełni jednocześnie funkcję kierownika referatu finansowego należy w szczególności:
1. Kierowanie działalnością referatu
zgodnie z wytycznymi Wójta i zadaniami stojącymi przed referatem.
2. Nadzór nad prawidłowym i terminowym
wykonywaniem zadań, załatwianiem spraw przez pracowników referatu.
3. Informowanie Wójta lub Sekretarza o
stanie wykonywania zadań oraz potrzebach związanych z funkcjonowaniem referatu.
4. Opracowanie szczegółowego zakresu
czynności dla pracowników zatrudnionych w referacie finansów.
5. Współpraca z Komisjami Rady Gminy.
6. Opracowanie projektów budżetu Gminy.
7. Opracowywanie szczegółowego podziału
dochodów i wydatków budżetu oraz zatrudniania i funduszu wynagrodzeń jednostek
sfery budżetowej.
8. Kontrasygnowanie czynności prawnych
powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych.
9. Dekretacja dokumentów.
10. Wykonywanie budżetu i organizowanie
gospodarki finansowej dla budżetu.
11. Opiniowanie decyzji wywołujących
skutki finansowe dla budżetu.
12. Opracowywanie rocznych planów
finansowych z zakresu zadań zleconych do Urzędu Wojewódzkiego.
13. Przeprowadzenie kontroli wewnętrznej
oraz sprawowanie nadzoru i przeprowadzanie kontroli zarządczej w podległych
jednostkach sfery budżetowej.
14. Współpraca z Regionalną Izbą
Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim
oraz Bankiem wykonującym obsługę kasową.
15. Przygotowywanie Projektów aktów
prawnych wydawanych przez Wójta Gminy oraz uchwał z zakresu finansów wnoszonych
pod obrady Rady Gminy.
16. Opracowywanie projektów zarządzeń i
uchwał dotyczących zmian w budżecie i w działalności pozabudżetowej.
17. Opracowywanie półrocznej informacji o
realizacji budżetu oraz rocznego opisowego sprawozdania w tym zakresie.
18. Prowadzenie urządzeń księgowych:
- Funduszu Ochrony
Środowiska
- Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
19. Sporządzanie bilansów: - nadzór nad ewidencją środków
trwałych oraz sporządzanie sprawozdań o ruchu środków trwałych i ich
umorzeniu
20. Sporządzanie projektu planu
finansowego dla kultury oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
21. Podnoszenie umiejętności i
kwalifikacji zawodowej poprzez udział w szkoleniach i konkursach oraz
zapoznawanie się na bieżąco z aktami prawa.
22. Bezpośredni nadzór nad pracownikami w
zakresie wszystkich obowiązujących procedur dotyczących spraw finansowych oraz
wydawanie w tym zakresie określonych zaleceń.
23. Prowadzenie teczek spraw na podstawie
rzeczowego wykazu akt i przydziału według w/w z zakresu czynności.
24. Przygotowanie i zdanie akt do
archiwum zakładowego po okresie wykorzystania ich na stanowisku pracy.
25. Wykonywanie zadań i obowiązków
dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z
późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich
wykonanie.
26. Wykonywanie innych spraw zleconych
przez przełożonych.